Sylwia Szewczyk

Poradnia dietetyczna

Piwo, wino, wódka…

alkohol…a ich wpływ na dietę. Co możemy pić nie martwiąc się o wzrost wagi, a co osłabi spadek kilogramów, a tym samym Twoją motywację podczas kuracji odchudzającej? Czyli jak pić i nie przytyć. Wbrew powszechnym opiniom mimo wysokiej kaloryczności napojów alkoholowych – to najczęściej nie one powodują wzrost kilogramów na naszej wadze. Napoje wyskokowe bogate są w węglowodany, a te spożywane w dużej ilości pobudzają apetyt. Niestety wówczas sięgamy po tuczące przekąski, jak chipsy, paluszki, orzeszki itp.

W dodatku po alkohol najczęściej sięgamy późną porą.

Taki sposób spożywania alkoholu przysporzy nam dodatkowych fałd na brzuchu i tzw. „oponki”.

Ranking alkoholi vs dieta

1. Wino – będzie najlepszym wyborem nie tylko ze względu na najniższą kaloryczność, ale również ze względu na liczne właściwości zdrowotne. Z kieliszkiem wina czerwonego wytrwanego dostarczymy około 80kcal, a taka ilość dziennie wzmocni Twój układ krwionośny.

2. Wódka – mimo, iż kaloryczności wysokiej nie ma, gdyż kieliszek czystej wódki zawiera 60kcal, to niestety pijemy ją zawsze w towarzystwie słodkich napojów gazowanych oraz tłustych przekąsek. Najlepszym rozwiązaniem będzie popijanie wódki wodą z cytryną oraz spożywanie przy tym niskokalorycznych potraw.

3. Piwo – zasługuje na przedostanie miejsce w rankingu. Wysokokaloryczny alkohol, gdyż duże jasne piwo to około 400kcal. Ponadto należy do jednych z tych alkoholi, które bardzo intensywnie pobudzają apetyt. Wówczas rzadko sięgamy po zdrowe jedzenie, a najczęściej po tłuste przekąski. Dla naszego organizmu to nic innego, jak bomba kaloryczna i gwarantowany wzrost wagi.

4. Likiery, nalewki i słodzone alkohole – tych alkoholi osoby będące w kuracji odchudzającej powinny się definitywnie wystrzegać. Mały kieliszek to ok 100kcal, a ponadto bogaty jest w cukry proste i substancję słodzące, które skutecznie zwiększą poziom tkanki tłuszczowej w naszym organizmie.

Kilka dobrych rad

–  Najlepszym wyborem alkoholu będzie czerwone wino wytrawne
–  Staraj się nie łączyć tłustych przekąsek z alkoholem
–  Spożywaj alkohol w niewielkich ilościach i nie bezpośrednio przed snem
–  Unikaj słodkich likierów i nalewek