Sylwia Szewczyk

Poradnia dietetyczna

Co z jajami w diecie?

Otóż nie trzeba aż tak bardzo uważać na jaja w diecie! Dowiodły tego m.in. badania prowadzone na grupie 40 osób w wieku 30-70 lat ze sklasyfikowaniem zespołem metabolicznym, który często objawia się otyłością brzuszną, czy cukrzycą itp. 

Badanie prowadzone było przez 12 tygodni, a uczestnicy badania codziennie spożywali 3 jaja kurze, a także mieli ograniczoną ilość węglowodanów w diecie. Najważniejsze uzyskane wyniki:

  • Zmniejszenie poziomu złego cholesterolu LDL
  • Zwiększenie poziomu dobrego cholesterolu HDL
  • Zmniejszenie poziomu trójglicerydów

Ważne jest to, aby nasza dieta była prawidłowo zbilansowana, a wówczas diecie nie zaszkodzą nawet 3 jaja dziennie!

Na zakończenie przepis na pyszną sałatką z brokułów i oczywiście z jajkiem!

Sałatka brokułowa z jajkiem i pomidorem

Składniki: 6 różyczek brokuła, 2 jaja, 1 pomidor, 1 łyżka szczypiorku, przyprawy do smaku.

Sposób przyrządzenia: ugotuj różyczki brokuła, jaja. Na talerzyku rozłóż brokuły, przedziel jajkiem i pomidorem, posyp szczypiorkiem i ulubionymi przyprawami

Porcja sałatki zawiera 205,8 kcal