Poradnia dietetyczna

BLOG

Brokuł

Powody, które zachęcą Cię do jedzenia brokułów!

Brokuły jak wszystkie inne warzywa kapustne są wyjątkowo zdrowe. Brokuł swoje zdolności wspomagające zdrowie zawdzięcza m.in. związkowi o nazwie sulfofran. Związek ten, ma przede wszystkim silne działanie antynowotworowe – hamuje rozwój komórek rakowych. Badania potwierdzają jego korzystne działanie w szczególności w przypadku raka płuc, piersi, jelita grubego oraz gruczołu krokowego. Sulfofran to nie jedyny składnik

Czytaj Więcej

krzysztof-108

Zioła i przyprawy wspomagające odchudzanie!

Lista 10 przypraw i ziół, których nie może zabraknąć w Twoje kuchni podczas walki z nadwagą! Czarny pieprz Czarny pieprz zawiera substancję, która nazywa się piperyna. Nadaje ona ostry smak, ale także zapobiega powstawaniu komórek tłuszczowych. Czarny pieprz w połączeniu z kapsaicyną pomaga spalić tyle kalorii, co 20 minutowy marsz. Poza tym o czym trzeba

Czytaj Więcej

jajka

Co z jajami w diecie?

Otóż nie trzeba aż tak bardzo uważać na jaja w diecie! Dowiodły tego m.in. badania prowadzone na grupie 40 osób w wieku 30-70 lat ze sklasyfikowaniem zespołem metabolicznym, który często objawia się otyłością brzuszną, czy cukrzycą itp.  Badanie prowadzone było przez 12 tygodni, a uczestnicy badania codziennie spożywali 3 jaja kurze, a także mieli ograniczoną ilość

Czytaj Więcej

Fotolia_66345740_Subscription_Monthly_XXL

Truskawka

Ten soczysty i słodki owoc jest niezwykły! Jest symbolem miłości i pasji, a w dodatku jedynym owocem, którego pestki znajdują się na zewnątrz. Owoc ten bogaty jest przede wszystkim w witaminę C, na którą dzienne zapotrzebowanie pokrywane jest w 100g produktu! Jest dobrym źródłem również manganu, kwasu foliowego, a także potasu. Opisując ten owoc należy również wspomnieć o składnikach,

Czytaj Więcej

Ernhrungsberatung

Piwo, wino, wódka…

…a ich wpływ na dietę. Co możemy pić nie martwiąc się o wzrost wagi, a co osłabi spadek kilogramów, a tym samym Twoją motywację podczas kuracji odchudzającej? Czyli jak pić i nie przytyć. Wbrew powszechnym opiniom mimo wysokiej kaloryczności napojów alkoholowych – to najczęściej nie one powodują wzrost kilogramów na naszej wadze. Napoje wyskokowe bogate są w węglowodany, a

Czytaj Więcej